Cerita sebuah kamera [Kisah pengamal fotografi 29]

DSC_7531

Godek-godek hardisk lama terjumpa gambar lama. Zoom in.. Zoom out macam pernah tengok. Ingat balik kat mana baru perasan.. Menteri Besar kedah rupanya. Tidak siapapun mendugu beliau bakal menjadi Menteri Besar Ketika itu. Sebelah beliau, menteri pengajian tinggi kalau tak silap (ketika itu) dan kini menjawat jawatan Menteri Besar Johor. Tak siapa menduga kedua-dua mereka akan menjadi Mentri besar bagi negeri masing-masing kan. Masing-masing sudah berjaya, saya saja yang belum menjawat apa-apa jawatan menteri.

Saya suka menilai sesebuah foto dari segi nilai sentimental value, cerita yang bakal di sampaikan dan sebagainya. mungkin foto ini tidak ada sebarang makna pada ketika itu tapi untuk masa hadapan akan ada cerita yang di sebaliknya untuk di kongsi pada generasi seterusnya. Seorang pensyarah subjek umum pernah berkata “Memories may fade but pictures forever”

Selain nak bercakap tentang menteri besar, saya juga nak bercakap tentang betapa besarnya jasa kamera ni walaupun ianya hanya sebuah kamera Nikon D40. yes.. zaman tu D40 dah boleh bolot job giler-giler wa cakap lu. Shoot konvo IKM, shoot konvo JTM, Sekolah pun guna kamera ni.

Naik motorsikal dari sungai petani ke pulau pinang dengan mohd syafiq bin samsudin melalui jambatan waktu first kami beli kamera tu, kalau tak silap harga kamera ni ketika itu ialah RM1800 sekali dengan aksesori yang lain. Balik dari pulau pinang nak jadikan cerita kami basah kuyup dengan hujan lebat cuma plastik putih yang dibekalkan dapat menyelamatkan kamera ni. Thank my D40.. you are my Lagend.

Sebenarnya Hati ni tengah ding dong sama ada nak jual atau tak kamera yang sebiji ni atau tak. macam-macam tokoh, artis, model pernah senyum kat kamera ni. artis pun bukan calang-calang.. Acha sepriasa kot.. Kalau tak de dia ni mungkin tak dapat saya stage depan sambil bebas kesana kemari dalam kawasan larangan. Apapun pada sesiapa yang berminat dengan kamera ini boleh berurusan dengan saya melalui PM. kena dengan harganya .. jalan

Memories may fade, but pictures last forever”
Wedding l Event l Portraiture l Outdoor
Facebook : http://www.facebook.com/putrafoto
Yahoo Messenger / email : king_qalha@yahoo.com
ig : shahrilmajid / whatapps : 016 4103914
Voice : 013-429 0077
Copyright © 2009 www.putrafoto.com.
All Rights Reserved —

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.